SPRAWNE I GODNE ZAUFANIA

USŁUGI TRANSPORTOWE

BLOG


Na co zwracać uwagę przy wyborze firmy spedycyjnej i kurierskiej?

Niezależnie od tego, czy jesteśmy osobą prywatną, czy właśnie zostaliśmy właścicielem sklepu internetowego, nasze potrzeby wbrew pozorom wcale nie są aż tak rozbieżne. W obu przypadkach jako klient polegamy na terminowości, rzetelności i odpowiednich kosztach nadania przesyłki. Obecnie sektor spedycyjny jest jednym z najszybciej rozwijających się, a co za tym idzie, potrzeba odpowiednich narzędzi, aby wybrać odpowiednią firmę na nasze potrzeby spośród tysięcy innych firm. Jak tego dokonać? Mniej doświadczonym przede wszystkim polecamy zdrowy dystans do mechanizmów marketingowych oraz śmiałe zadawanie pytań.

Cena

To jedno z najważniejszych pytań, jakie musimy zadać naszej prospektywnej firmie już na wstępie. Warto także posiłkować się opiniami użytkowników, ponieważ chcemy znaleźć takiego spedytora, którego cena jest adekwatna do osiąganych rezultatów. Jeżeli mamy do wyboru firmę, której usługi kosztują trochę więcej, ale za to ma stosunkowo niskie odsetki reklamacji i dobry czas dostawy, to warto dołożyć paręnaście złotych w zamian za dobry rezultat. W szczególności dotyczy to właścicieli e-sklepów. Badania pokazują, że chętniej kupujemy tam, gdzie towar wysyłany jest szybciej, a najbardziej przyciągają nas sklepy oferujące dostawę już w niecałe 24 godziny. Co prowadzi nas do kolejnego punktu, a jest nim…

Czas

Czas to pieniądz, wiadomo. Ale czas to też ograniczone w zasobach dobro, którym sami musimy jak najlepiej dysponować. Jeżeli naprawiamy jakiegoś rodzaju sprzęt, to oczekujemy, że części przyjadą do nas szybko bo a – albo klient więcej zapłaci, albo b – nie zdążymy zaplanować innych, równie ważnych czynności. Nie da się ukryć – lubimy, gdy wszystko idzie zgodnie z planem, i to nie tylko z powodów czysto finansowych. Po prostu czujemy się spokojnie i bezpiecznie, gdy zarządzamy czasem jak chcemy. A każde opóźnienie może wybić nas z rytmu, wprowadzając ogólne odczucie niepokoju i braku kontroli sytuacji. Dlatego wybierając spedytora, kierujmy się także jego terminowością.

Inne ważne czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy wybieraniu firmy spedycyjnej to również zasięg dystrybucji, doświadczenie w branży oraz sposób odbioru przesyłek (bezpośrednio, w punkcie, w paczkomacie).


Jak prawidłowo przygotować paczkę do transportu?

Przygotowując paczkę do transportu przez spedytora należy przede wszystkim zwrócić uwagę na to, aby produkt był odpowiednio zabezpieczony podczas trasy. Transportujemy przeróżne rodzaje produktów, a każdy z nich ma inne właściwości, co oznacza, że powinien być inaczej zapakowany i izolowany podczas transportu. Istnieje jednak kilka punktów wspólnych dla transportu wszystkich produktów. Po pierwsze, najlepszym sposobem transportu produktów jest umieszczenie ich w odpowiednio wytrzymałym pudełku lub kartonie. Taki karton powinien być zupełnie nowy, albo w miarę nowy. W każdym razie, nie może posiadać uszkodzeń mechanicznych. To znaczy, brzegi nie mogą być postrzępione, skrzydła muszą składać się nie pozostawiając luk, a wszelkie rysy czy dziury na wskroś są niedopuszczalne.

Drugim niezwykle ważnym elementem jest sposób pakowania paczki. Szczególnie przy dużych przesyłkach, warto maksymalnie wykorzystać miejsce. A to oznacza, że należy mniejsze elementy poukładać w przestrzeniach między większymi. W ten sposób całość będzie wystarczająco kompaktowa, by zmieścić się w naszej paczce. Nie powinniśmy także zapominać o asekuracji produktów. W przypadku drobnych elementów, warto poowijać je w folię bąbelkową, albo zaizolować przed mechanicznymi kolizjami poprzez zastosowanie luźnego wypełnienia styropianem. Niekiedy, zwłaszcza w transporcie przemysłowym wymagane są specjalne palety i kształtki, by uniemożliwić niechciane przemieszczanie się produktów podczas trasy. Należy także pamiętać o tym, aby produkty typu elektronika, RTV, AGD oraz urządzenia mobilne zawsze nadawać w ich oryginalnym opakowaniu. Producent rozwiązał już za nas problem odpowiedniej asekuracji produktu na wstępie, dlatego korzystajmy z jego rozwiązania, by produkt dotarł do odbiorcy w stanie nienaruszonym.

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o odpowiednim adresowaniu przesyłek. Kartka z adresem odbiorcy powinna zawsze umieszczona być za folią, a napis sporządzony grubym pisakiem lub markerem, tak, aby dane pozostały czytelne niezależnie od warunków atmosferycznych transportu. Przyjęty format adresowania paczek to:

IMIĘ I NAZWISKO / PEŁNA NAZWA FIRMY
ULICA I NUMER BUDYNKU (USA,UK: NUMER BUDYNKU, ULICA)
KOD POCZTOWY MIASTO
KRAJ
Dokładamy wzelkich starań aby nasze usługi świadczone były terminowo. Firma obecna jest na różnego rodzaju targach i wydarzeniach branżowych.